Testfotografering

Imorgon har vi utbildningsdag på jobbet, så då är alla montörer samlade på gården, det händer inte så ofta annars. Vi ska passa på att ta porträtt foton på alla då. Jag är ansvarig för detta, det ska bli kul men också väldigt nervöst. Jag tar mitt fotointresse på allvar, det gör i för sig inte cheferna. De tycker att det bara är att trycka upp montörerna mot en vägg och fota. Jag vill att vi ska ha lite bättre bilder än så, kanske att de man fotar tycker att bilderna blir bra. Jag har i alla fall idag rekat en plats och testat att ta lite bilder, det fick bli på mig själv helt enkelt. Jag har ju införskaffat mig en trådlös utlösare vilket göra att jag kan sitta på plats och bara trycka på en knapp.

Porträtt Anna

En liten testbild från idag.

Hoppas att det går bra imorgon!!

4 Comments

  1. Klara

    Vilken fin bild på dig! Svartvitt är många gånger bättre för att få en känsla i bilden.
    En sådan utlösare vore något att ha. Jag tänker att fotograferingen gick alldeles utmärkt.
    De flesta vill väl bli bra på bild, det uppskattas när fotografen anstränger sig. Kram

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *