Helgens renovering

Vi har fått gjort en hel del i helgen kanske inte jätteroliga att visa här men lite ska ni allt få se. Anders har sågat till foder kring fönster och dörrar i entrén, de ska givetvis målas innan de är helt färdiga. Jag har slipa spacklingen en sista gång i entrén, så det är klart för att tapetseras. Vi hade tänkt att tapetsera entrén idag men kom på att allt går ihop med hallen på övervåningen. Hallen på övervåningen har vi inte målat taket vilket är ganska bra innan man tapetserar. Vi har ändrat tur ordningen lite. Detta gjorde att vi har målat taket i sovrummet, klädkammaren, hallen och ett litet sovrum på övervåningen. Så planen är följande att måla alla taken på övervåningen klart för att sedan spackla färdigt och sist lägga golv. När vi har gjort detta så ska jag kalla in min äldste bror Magnus till experthjälp med all tapetsering. Det var roligt idag med takmålningen, det var mycket enklare när vi var två och resultatet blir mycket bättre.

Imorgon kommer elektrikern för sista gången och kopplar in all el på övervåningen, efter det så är badrummet helt färdigt om man inte tänker på dörren 🙂

Fönsterfoder

Fönsterfoder

Nya badrumskomoden

Nya badrumskomoden

Duschhörnan

Duschhörnan

Nymålat tak i hallen på övervåningen

Nymålat tak i hallen på övervåningen

One Comment

  1. Klara

    Ni jobbar ihärdigt! Vilken fint resultat hittills. Jag tänker att badrummet är ett rum att vara i länge och njuta.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *